Shop Mobile More Submit  Join Login
Borealis Praetor by Arx-Design Borealis Praetor by Arx-Design
I ought to my model a good, clear render. So here he is, with some small modifications ;p!!! Used for UDK.

-LOW POLY- (Diffuse - AOCC -Specular / Reflection - Normals - HDR - Bump - Opacity, maps)
Character concept for mmo/Sci-fi universe. 12k tris
Original : [link]
Youtube : [link]
Add a Comment:
 
:iconbillythehog:
Billythehog Featured By Owner Feb 26, 2014  Professional Interface Designer
Oh snap! GREAT IDEA! LOVE IT!
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Feb 26, 2014  Professional Digital Artist
hehe thx! :)
Reply
:iconromanorlove:
RomanOrLove Featured By Owner Feb 24, 2014  Student Digital Artist
cool idea!
Reply
:iconestigmaxxx:
Estigmaxxx Featured By Owner Nov 7, 2013
cool 
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Nov 8, 2013  Professional Digital Artist
cheers thx
Reply
:iconpainted-thoughts:
Painted-thoughts Featured By Owner Mar 24, 2013  Hobbyist Digital Artist
This is brilliant! well done.
Reply
:iconunde2aker:
unde2aker Featured By Owner Mar 19, 2013
wow
Reply
:iconmotion-in-poetry:
Motion-in-Poetry Featured By Owner Mar 4, 2013  Professional Digital Artist
really nice work :)
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Mar 5, 2013  Professional Digital Artist
cheers thx :D
Reply
:iconrodrigozenteno:
rodrigozenteno Featured By Owner Feb 27, 2013  Professional Interface Designer
gr8!!!
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Feb 27, 2013  Professional Digital Artist
cheeers thank you :)
Reply
:iconsiegfried-ukr:
Siegfried-Ukr Featured By Owner Oct 3, 2012  Hobbyist Digital Artist
Well done!!!
Reply
:iconthevoidreamer:
thevoidreamer Featured By Owner Sep 24, 2012  Professional Digital Artist
Cool!!
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Sep 24, 2012  Professional Digital Artist
thx m8!
Reply
:iconkrellthehuman:
KrellTheHuman Featured By Owner Jun 25, 2012  Student Digital Artist
Excellent work. Great juxtaposition of organic and mechanical.
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Jun 25, 2012  Professional Digital Artist
thnx m8! :)
Reply
:iconahemka:
ahemka Featured By Owner Apr 25, 2012   General Artist
great helmet, I like its simplicity and the few details that made it unique
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Apr 25, 2012  Professional Digital Artist
thank you :)! it is indeed simple xD
Reply
:iconcain3d:
cain3D Featured By Owner Mar 29, 2012  Professional Digital Artist
lov your detail!
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Mar 30, 2012  Professional Digital Artist
:) ty
Reply
:iconbaetones:
Baetones Featured By Owner Mar 29, 2012  Professional
Love the concept, awesome!
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Mar 30, 2012  Professional Digital Artist
thx m8!
Reply
:iconelykaerphotography:
ElykAerPhotography Featured By Owner Mar 13, 2012  Hobbyist Filmographer
Hell yea!!
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Mar 13, 2012  Professional Digital Artist
Hehe ty!
Reply
:iconelykaerphotography:
ElykAerPhotography Featured By Owner Mar 26, 2012  Hobbyist Filmographer
Forsure!
Reply
:iconthexduke:
THExDUKE Featured By Owner Mar 9, 2012  Professional Digital Artist
Nice one.
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Mar 9, 2012  Professional Digital Artist
:) thx!
Reply
:iconrebel28:
rebel28 Featured By Owner Mar 6, 2012  Student Digital Artist
Nice, a mix of Roman legion and futuristic cyborg.

Only part I find strange is the left part of the chest, right under the two straps.
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Mar 6, 2012  Professional Digital Artist
Thnx!, yeah is a material error I ll fix it soon :)
Reply
:iconkeeganwest:
KeeganWest Featured By Owner Mar 6, 2012  Student Digital Artist
Very cool concept man!:D
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Mar 6, 2012  Professional Digital Artist
Thx Keegan :)
Reply
:iconkeeganwest:
KeeganWest Featured By Owner Mar 6, 2012  Student Digital Artist
:D
Reply
:iconmeganann23:
meganann23 Featured By Owner Mar 5, 2012
This is wicked.
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Mar 6, 2012  Professional Digital Artist
^^!
Reply
:iconarmoredthirteen:
ArmoredThirteen Featured By Owner Mar 5, 2012
This is a very sick design ^^
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Mar 5, 2012  Professional Digital Artist
thnx ^^
Reply
:iconmatthewdeldegan:
MatthewDelDegan Featured By Owner Mar 5, 2012
Where did you study?
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Mar 5, 2012  Professional Digital Artist
I took my courses in 3d animation here in Greece, through a British university (Middlesex). But most of the stuff I know, I learned from practice and observation. And imo, that's the best way to learn something, by yourself :)
Reply
:iconjohnblunt:
johnblunt Featured By Owner Mar 4, 2012
Awesome model, love the shading on the metal, but i would work a bit more on the skin shader, becase this model har extreme potential!
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Mar 4, 2012  Professional Digital Artist
Thank you John, yeah I need to change it to ward shading :P, it was a 2h. render error! Propably this week I ll fix it :) thnx again!
Reply
:iconrealtimebrush:
RealTimeBrush Featured By Owner Mar 3, 2012
Wonderful piece, as has been said its getting tough to tell low poly from high poly with this quality of work.
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Mar 3, 2012  Professional Digital Artist
Thank you! Although the normal maps on the chest are quite off :)but i ll revisit the entire design of the model in a month or two :P!
Reply
:iconalioli1:
Alioli1 Featured By Owner Mar 2, 2012  Student Digital Artist
might want to tone down the specular on the body itself, he looks VERY wet in the stomach-area.

Love the design though, very awesome
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Mar 2, 2012  Professional Digital Artist
True, nice catch haha, its faulty shader on skin material ;p need to rerender the entire chest with ward shading! thx ! :)
Reply
:icon9skulls:
9Skulls Featured By Owner Mar 2, 2012  Hobbyist Digital Artist
Interesting design! Definitely a fav :ahoy:
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Mar 2, 2012  Professional Digital Artist
thnx!
Reply
:iconvanguard3000:
Vanguard3000 Featured By Owner Mar 2, 2012  Hobbyist Digital Artist
Sweet. Love the helmet design.
Reply
:iconarx-design:
Arx-Design Featured By Owner Mar 2, 2012  Professional Digital Artist
thnx! yeah love it too! faceless!
Reply
:iconvanguard3000:
Vanguard3000 Featured By Owner Mar 5, 2012  Hobbyist Digital Artist
You're welcome. ;)
Reply
:iconmrhd:
mrhd Featured By Owner Mar 2, 2012
i like low poly that doesn't look like low poly at all.great
Reply
Add a Comment:
 
×
  • Art Print
  • Canvas
  • Photo
Download JPG 1920 × 1920




Details

Submitted on
March 1, 2012
Image Size
2.0 MB
Resolution
1920×1920
Submitted with
Sta.sh
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
10,305
Favourites
351 (who?)
Comments
51
Downloads
214

License

Creative Commons License
Some rights reserved. This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.
×